Rabu, 23 Februari 2011

diTepi Usiaku...

kenapa aku tiba-tiba ada disini...



ooh... dari mana aku....



dari mana hakekat wujudku...



adakah sejarah berkisah tentang perjalanan dibelakangku...



yang ku tahu hanya apa yang terbaca inderaku...



yang terlihat oleh mataku...



tersentuh oleh kulit dan telapak kakiku...



yang kudengar hanya kisah ditelingaku...



siapa aku... untuk apa aku... hendak kemana aku...



dari mulai merangkak kini kaki menjadi letih...



rambut sudah mulai rontok dan memutih...



wajah sudah berkerut kini tiada yang sudi memilih...



oooh... kemana kaki melangkah...



kemana ku tempuh arah...



hidup bukan hanya pasrah...



ingin ku ukir kembali masa muda...



tapi hari sudah mulai senja...



sesalpun tiada guna...



terasa panjang perjalanan ini...



namun jika ku ingat kisah dihati



hanya bagai perjalanan pagi, siang dan sore hari...



bagai bulan sabit yang terang dikala purnama...



namun suatu saat ia akan kembali seperti semula...



Tuhan...



Maafkan lalaiku...



bersihkan tubuhku...



kini... terimalah hadirku...

Tidak ada komentar:

Posting Komentar